Julgåvor

0kommentarer

Detta blir sista dagen på ett tag nu som jag och Illidan behöver spendera i Fluffigts lilla lägenhet här i stan. Den är väldigt liten och charmig, men till slut blir den lite för liten - och då bor ändå jag i en etta i Skara! Den har flera intressanta brister som kan vara värda att nämna, och då kommer vi in på temat Julgåvor. Jag tänker bara nämna en. Det är väldigt lyhört här. Grannarna till höger har kommit över och klagat när Fluffigt har spelat spel och pratat för högt, eller sett på film för högt. Inte för att han har en egentligt för hög ljudnivå utan för att det hörs så bra till resten av huset också. När man nu vet om detta, varför måste grannarna till höger utdela en gemensam tidig julgåva som låter? Och varför noterade både jag och Fluffigt att det lät som om mannen fejkade? Okej, det kanske kan bli något man kan hålla emot dem om de ringer på någon gång. "Du låter för mycket" "Vi hör att du fejkar, vet din flickvän det?" Nej fy, det var hemskt av mig. Det känns lite fel att fortsätta lyssna om ni förstår, men jag kan ju inte gå till ett annat rum. Jag får försöka att tänka på något annat. Tack och lov var det väldigt kortvarigt... Illidan har redan överröst mig med två tidiga julklappar, en igårkväll och en imorse. Han har lyckats med att hoppa från golvet upp till sängen som är på en höjd av minst en meter, här måste jag alltså kravla mig upp eller hoppa väldigt spänstigt för att komma upp, med min en och en halv meter långa, tunga stickade halsduk samt i morse hans leksaksfiskespö! Han kanske är delvis jaguar, de är kända för att ha väldigt starka käkar? Slutligen är det dags att inhandla de sista julklapparna idag så att vi allesammans kan åka till mammas lägenhet som jag ska pynta tills allt pynt är pyntat med. Till och med den trebenta grisen skall fram! Nu när jag tänker på det, hur länge kommer alla tomtar att få vara kvar? Jag tänker satsa mina pepparkakor på att Illidan kommer ha ner minst hälften första natten!

Kommentera

Publiceras ej