Den sibiriska vintern är här?

0kommentarer

Redan igår såg jag en löpsedel där det stod att den Sibiriska Vintern var på väg. Likt något eget väsen som med förödande kyla slog ner på intet ont anande samhällen. Som Skara. För det första vi som såg rubriken frågade oss var nämligen - Men är den inte redan här?

Nu i morse när jag kikade ut genom fönstret fick jag se att bilarna återigen var täcka av närmare en decimeter nyfallen snö. Att parkeringen varit plogad är nu ett minne blott.

Kallt har jag inte tyckt att det varit på ett tag nu. Åtminstone inte utomhus. På kvällarna, och speciellt nätterna däremot, då fryser jag. Innan jag ska sova slänger jag in min vetekudde i mikron för att när den är varm sen lägga den på mina fötter så att jag ska kunna sova. I den tidiga gryningen när vetekuddens värme med all säkerhet avtagit, då passade Illidan på att tassa upp och lägga sig på mina vader. Duktig kisse, det är inte alla katter som praktiskt kan förvandla sig själva till en värmedyna!

Kommentera

Publiceras ej