Om kattsand och tantparfym

0kommentarer

Vad har kattsand och tantparfym gemensamt?

Svaret är: normalt sett ingenting alls!

Jag brukar köpa kattsand på Grizzly av märket Flamingo till Illidan. Det räcker länge, det blir snabbt och bra klumpar och viktigast av allt, det luktar allt som oftast ingenting. Såvida inte Illidan "glömt" att gräva ner sina högar förståss.

Nu till vad kattsand och tantparfym har gemensamt. Sist jag skulle fylla på i kattsandsförrådet fanns det nämligen bara den parfymerade varianten av det märke jag ville ha kvar. Med en naiv föreställning av att det hela inte skulle innebära någon stor förändring förutom när jag ska till att städa ur kattlådan köpte jag två säckar. Det blev dock något värre än så. Chocken var stor, nejmen, lite förvånad blev jag ändå, när jag skulle gosa med Illidans trampdynor och gosa ner näsan i hans mage för att upptäcka att hela hans undersida luktade gammal blommig tantparfym!

Nu har jag bara 14kg kattsand att bli av med, men sen ska nog Illidan lukta katt igen! Ja, när han öppnar munnen så luktar han ju faktiskt fortfarande katt, och tur är väl det.

Kommentera

Publiceras ej