Kapitel 7. Flera djur till priset av en

0kommentarer

Då var kapitel 7 uppe på Kapitel 1 efter en veckas paus ifrån uppläggandet i och med flytten, men nu är jag igång igen. Fredgar är min stadiga uppläggningsdag, och jag hoppas att jag lyckas hålla det så också.

I Kapitel 7 fortsätter problemen med den galna lilla ponnyn Djinn. Hon har länge gått och burit på sin mångbenta överraskning. Jag tänkte att ni skulle få ett litet smakprov ifrån kapitlet, så varsågoda:

"Djinns stenhårda ponnyhov hade träffat mig på benet och jag kände hur jag kastades fram emot Debbans spilta! Russvalacken tittade fridfullt på mig, han hetsade just aldrig upp sig, när jag dunsade in i honom och tog spjärn emot hans stadiga ljusbruna bak. Där tittade jag ner i hans hårrem och hämtade mig en smula."

Kommentera

Publiceras ej