Illidan vs Långbent Mygga

1kommentarer

Igår natt jagade Illidan runt efter en envis långbent mygga som flög runt längs med väggarna. Han spanade på den i säkert tio minuter medan jag satt och läste. Till sist gjorde insekten det fatala misstaget att sänka sig lite och ta genvägen över min säng. Snabb som bara ett jelon kan vara kastade sig Illidan fram och slog till den med tassen. Att han sedan tappade bort insekten tar vi ingen notis om, utan när han därefter hoppade ner på golvet för att leta vidare fick jag kasta ner den mosade myggan på golvet, för i min säng ska den då rakt inte ligga! När Illidan funnit den igen åt han upp den! Jag är så stolt, det är första gången han fäller ett byte av någon sort och äter upp det!

Duktiga duktiga katt.
Det finns instinkter kvar under all den där tjocka pälsen.

Här spanar Illidan på fåglar...

1 kommentarer

Ann

29 Aug 2010 20:29

Å vilken duktig jägare!

Kommentera

Publiceras ej