Picture - Hatshepsut the Baby Sfinx

0kommentarer

Idag visade jag min mor en drös av mina nyaste skisser. Efter det blev jag riktigt sugen på att arbeta vidare med några av dem, men eftersom jag är dålig på de riktigt tidskrävande bilderna satte jag mig ikväll ned med en lite enklare.

 


Jag har gjort tre olika poser till henne, Hatshepsut the Baby Sfinx. Hon är döpt efter den egyptiska kvinnliga faraon Hatshepsut, som är något av en personlig favorit hos mig. Egyptens gamla sfinxar var ofta vinglösa, men jag tycker det är lite roligt att lägga till dem. Dessutom ger det möjlighet att använda dem för att förstärka mimiken hos karaktären.

Att den i sig självt är oskuggad är meningen. Kanske känner jag för att lägga till något sådant senare, men just nu tyckte jag om den lite mera stiliserade looken. Den får liv i alla fall. Jag känner mig ganska trött jag med, så både jag och Hatshepsut säger Gäääääsp! och tackar för idag.

Kommentera

Publiceras ej