Vårterminen är planerad

0kommentarer

Mer stress. Jag längtar så tills torsdagen då jag äntligen får mig en välförtjänt, något försenad semester på fyra dagar. För mycket av min tid just nu har gått åt till olika uppdrag som jag tagit på mig, och alltför lite tid åt mig och mina egna projekt som jag har. Denna dag har bjudit på åtminstone en sak som har med mina framtida studier att göra. Inlämningen av min komvuxansökan för de kurser jag förhoppningsvis blir antagen till. Det blev Matte B, Matte C, Fysib B och Biologi B. Förhoppningsvis lyckas jag höja samtliga betyg till MVG, och det skulle i sådana fall betyda en höjning på 1,0 till mitt betygssnitt. Om jag inte räknat fel vill säga.
På något sätt ska jag även försöka trassla mig igenom en CSN-ansökan också, som tack och lov går att göra via Internet. Färre papper gör mig gladare och mindre förvirrad.
Och ja, jag gav upp de franska rubrikerna. Jag måste nog återuppta läsandet av lite fransk kurslitteratur innan jag känner mig tillräckligt bekväm med ordförråd och grammatik.

Kommentera

Publiceras ej