Advent och Pwnies

0kommentarer

Inte ens en skymt av en snöflinga kan jag skåda då jag kikar ut genom fönstret, men väl rikligt med vit dimma! Den är så tät att jag inte ens kan skymta vare sig marken nedanför lägenheten eller träden utanför. Dock tänker jag inte misströsta. Första advent, det är idag det, och om jag ägde en adventsljusstake hade jag placerat den på köksbordet och tänt första ljuset medan jag åt frukost. Det är tradition och ger julstäming för mig.

En annan tradition är att på på International Horse Show, eller Globen Horse Show som den också kallas, med min mor vid första advent. Där finns allt ifrån små ulliga gulliga ponnyer till eleganta dressyrhäsar och pamiga kallblod. En hästfantasts dröm med andra ord. Så strax ska jag iväg, men först ska jag få tända det första ljuset. Då jag som sagt inte ägde någon adventsljusstake får man ta vad man har, och i mitt fall är det ritprogram.
God Jul.

Kommentera

Publiceras ej