En decemberdag utan stress

0kommentarer

Man kan undra om det är möjligt. En hel decemberdag utan stress. Visst går det, kruxet är att man måste planera inför det, åtminstone måste jag det. Först och främst försöker jag se till att jag inte bokar in mig på något. Därefter måste jag även se till att få klart sådant jag kommer stressa upp mig över annars. Till exempel kapitel tolv i Fysik A som jag inte hade gjort ett smack på. Så med en god portion av fysik och World of Warcraft är numera kapitel tolv genomräknat, och kapitel elva är delvis avklarat. Det handlar om krafter åt alla håll. De vill åt ALLA håll utom åt mitt håll möjligtvis.

En endaste gång var jag utomhus, och det var för att handla till en mastodontlasagne plus extra köttfärssås som min sambo stod och tillagade, så nu har vi matlådor veckan ut och lite till. Väl i butiken upptäckte jag att de hade ett erbjudande man kunde utnyttja via bonuscheckar man får hem om man har Ica-kort. Ja, jag och min sambo har Ica-kort och har därmed inhämtat en vuxenpoäng var. Det de erbjöd var ialla fall ett gosedjur för sin 25kronorscheck, och däribland dem hittade jag ett hammarhajsgosedjur. Kampanjen var för World Childhood Foundation, så det är en extra anledning att få ytterligare ett gosedjur hem till sig.

 

Slutligen är det 3:e advent, så ytterligare ett ljus tänds härmed på ljusstaken.

Kommentera

Publiceras ej