Det är höst nu...

0kommentarer

Det var ett riktigt rejält åskväder får man säga! Inte verkar det helt och hållet vara över än heller. När det dundrade till samtidigt som himlen lös upp bestämde jag mig för att börja stänga ner elektroniken och dra ur grendosorna ur väggarna...
 
Regnet har öst ner, himlen har lysts upp och mullret har gjort sig påmint. Jag spenderade en del av kvällen sovandes som en burrito inlindad i tre filtar och ett täcke. Det var episkt mysigt. Och mycket svårt att ta sig loss, för jag hade verkligen rullat in mig. I ett läge ner jag skulle göra en high five med Ginger som precis kommit hem, och som kallade mig för masken, fick jag göra en mask five. Med min svans alltså. Det vill säga med mina inlindade ben. Jag är officiellt konstig.
 
Man kanske blir det efter för lite sömn! Och en dunderförkylning som jag eventuellt håller på att ta över. Är det etiskt fel att spraya ner sin partner med desinfektion i förebyggande syfte? Alternativt låsa in honom på isolavdelningen på jobbet tills dess att han är frisk?
 
Så vad hände i helgen då? Fredagen spenderades relativt lugnt. Väldigt trött efter veckan då det varit stressiga listor att gå på. På natten dömde och spelade Ginger en prerelease i MtG så jag fanns där och bara umgicks med folk. Större delen av natten spenderades med att lära känna en ny vän mycket närmre, och sedan ömsom kura ihop sig i en fåtöljstol och sova, och mellan rundor få massage av X. Tänk er att hitta någon som njuter lika mycket av att ge massage som jag tycker om att få den. Underbart! Eftersom denna prerelease var på natten fick de fyra av oss som sov över på platsen ungefär en och en halv timmas sömn innan vi begav oss till Sheraton för dagens prerelease. Där passade jag på att spela en del Hearthstone och framförallt, arbeta ordentligt med Hazardaffishen. Den är strax klar för övrigt. Bara lite smådetaljer kvar, typ lite gloweffekter och lite slinger. Härligt hösttema med... pumpor! Jag älskar pumpor, för den som inte vet det! Däremellan fick jag mer massage. Jag var så trött att jag bara låg i X knä och blev masserad i nacken och hårbottnen och bara mös.
 
Nu blir det matlagning härborta, men jag har lite roligheter som jag ser fram emot att få skriva om, däribland:
  • Hazardlan och affishen
  • You Know You Are A Veterinary Nurse When...
  • Swedenrock-Online inköp och reccensioner (det enda ni kommer få se i modeväg av mig)
  • Samtyckestankar
Det var det för nu helt enkelt. Mat var det ja, för jag ska upp klockan 05:00 och arbeta. På återseende!

Kommentera

Publiceras ej