Hazardsången 2014v44

0kommentarer

Åh, jag har så mycket att berätta om! Att skriva om! Och så lite tid!
Vi börjar i ena änden och så kanske vi hittar ut till slut?
 
Det blir lan vecka 44, som vanligt kan man kanske säga. Mer om det senare, jag funderade på att försöka skriva lite mera detaljerat om det denna gång, men det skriver jag å andra sidan inför varenda lan, och sen hinner jag ändå inte. Det jag däremot vill berätta om, det är lansången, något jag hoppas kommer bli en tradition framöver.
 
Det hela började förra lanet när Fluffigt under uppbyggnaden började sjunga på Pokémonintrot med text som han hittade på allteftersom han sjöng. Han kom väl igenom några rader och sen så kom han inte på mer. Jag kände att detta måste vi ju ta tillvara på! Jag skulle kunna göra en musikvideo av det där! Men först behövdes en hel sång...
 
Så jag satte mig och lyssnade på Pokémon. Och lyssnade. Och lyssnade lite till. Och läste texten till låten. Och satt och filade på den egna. Bit för bit föll den på plats. Sen behövde jag ju folk som kunde sjunga in den också. Jag tänkte mig att det åtminstone behövdes två personer för att få till bra stämning i låten. Kanske potentiellt en kör. När jag lärde känna Ginger insåg jag att han kan sjunga. På riktigt och bra. Sen visade det sig att min kollega Elin på Bagis också kunde sjunga och helt plötsligt såg jag en riktigt rolig möjlighet. Med hjälp av Xathbar från Hazards styrelse fick vi hjälp av Maia på Lakeside i Haninge att spela in låten.
 
Resultatet kan ni lyssna på här nedan.
Tanken är sedan att en musikvideo ska göras under lanet.
Texten är under videoklippet.
 
 
Text:

Cartago:
Nu tänker vi bli allra bäst,
och bygga upp ett lan.
Sen kommer lanarna komma hit,
och gamea hela dan.

Cartago och Elin:
Vi drar TP kors och tvärs,
och kopplar upp med ström.
Sen ska vi gamea dygnet runt,
att lana är vår dröm!

Hazard-LAN!

Elin:
Måste gamea mer!

Cartago:
Det är staff och ni

Cartago och Elin:
Tillsammans blir vi ett LAN,
Hazard-LAN!

Cartago:
Åh, mitt Hazard-LAN, är nu här igen!

Cartago och Elin:
Hazard-LAN!

Elin:
Måste leka mer!

Cartago:
Kinderägg!

Cartago och Elin:
Vi vet hur man roar sig!

Dela kärlek till vårt LAN
Hazard-LAN!

Elin:
Måste lana mer!

Cartago:
Jag ska lana mer!

Elin:
Hazard-LAN!

Kommentera

Publiceras ej