Broderi

0kommentarer

Det är tur att mamma finns! Särskilt när man precis har hittat ett broderi man velat fortsätta med varpå man inser att väven man broderar på liksom repas upp. Min fantastiska mamma talade nämligen om för mig att man kan sy som halva korsstygn, typish sicksackstygn längs med kanten med vanlig sytråd och på så sätt hålla väven mer stabil. 
 
Inom en lång framtid när mer är klart ska hon få visa mig hur man... eh... fållar väven? Jag minns inte vad det heter! Hur som helst ska mitt broderi bli någon slags duk och då ska man snyggt och prydligt vika in kanterna. Hm. Här är mästerverket hitills. Inga ledtrådar nu, utan vi får se när ni kan lista ut vad det är.
 
 
Idag har jag gjort det ljusgråa och de två nyanserna av grönt. Ska försöka ta mig i kragen och beställa lite fler broderier, måste bara se till att jag faktiskt kommer någon vart med detta också.

Kommentera

Publiceras ej