Nu sitter man här och väntar...

0kommentarer

Någonstans på E20 sitter Fluffigt, Nyman och Drakir i en bil på väg till Skara och mig! Det känns alldeles glatt i magen! Eftersom jag misstänker att de är lite sugna på fika när de väl kommer hit har jag köpt gifflar och mjölk. En stor favorit hos i alla fall Fluffigt, och varken Nyman eller Drakir har då tackat nej till godsaker jag erbjudit tidigare.
 
Köket är städat. I vardagsrummet står en låda som så småningom skall fyllas med det sista från badrummet, som är nästan klart, förutom själva badkaret och golvet. Jag tänkte att jag ska spara det till efter att jag har duschat. Allt annat utom det jag behöver just nu eller som är helt meningslöst att flytta på, det vill säga mitt skrivbord, soffan och sängen, är nu instängt i biblioteket. Illidan är mycket besviken och jamar högljutt så fort han får chansen att visa sitt missnöje. Dock vet jag exakt vad som kommer hända om han får röja runt därinne alldeles ensam. Han kommer välta något, och går inte detta något sönder finns risk att katten gör det. Summan av kardemumman, dörren förblir stängd och katten besviken. Jag kan leva med det.
 
Vet ni vad?
Imorgon är det dags!

Kommentera

Publiceras ej