Exjobb åter

0kommentarer

Då har man fått exjobbet genomläst av handledaren och med några saker att åtgärda. Några? Ha! Oj vad jag bedrog mig. Mailet började bra, och jag tänkte att jamen detta var ju bättre än förväntat kanske, när jag läste raden: "Du har hela texten på plats men behöver arbeta lite mer med språk (stavning) och flyt" Jag drog hem dokumentet och började läsa. Sida upp och sida ner med småsaker att ändra. Puh! Det viktigaste ändå är att helheten fungerar, och det gör den ju uppenbarligen. Mycket positivt!
 
Förmiddagen ägnades åt design av bakgrunden till min powerpointpresentation. Det är ingenting man måste göra, men eftersom jag kör Open Office finns det inte så många fantastiska teman att använda, och hur som helst är det roligare att göra något eget. Vit bakgrund går fetbort! Vi ska alla titta på 42 presentatoner, och behöver inte mer snarkpiller än nödvändigt.
 
 
Detta blir framsidan. Ja det är Illidan på bilden. Inte min snyggaste friläggning direkt, men sen så tycker jag aldrig att det blir så bra när det är enfärgade långhåriga pälsdjur. Hur som helst, han är ju en rätt snygg katt och duger att vila ögonen på, så vi hoppas att det inte är några designers i publiken som kan pika mig för att jag bara orkade lägga ner nån minut på det.
 
Nejmen, detta känns ju ganska stabilt. Ser fram emot att få läsa igenom mina vänners arbeten och rätta, när de nu kommer. Nästa vecka är den sista innan redovisningen. Snart så är vi klara med exjobbet. Och förresten, sådär innan ni lämnar bloggen... 28 dagar kvar nu!

Kommentera

Publiceras ej