Flyttförberedelse nummer ett - check!

1kommentarer

Jag har hemlängtan, det är ingen nyhet, men den är så stor att jag känner att jag bara längtar och räknar ner dagarna dag ut och dag in. Nu har jag hittat en bra lösning för att hålla reda på exakt hur många dagar det är kvar till flytten. Jag har helt enkelt räknat baklänges från flyttdagen och skrivit upp siffran bredvid varje dag i min almanacka. Således kan jag idag utläsa att det bara är åttioen dagar kvar.
 
Åttioen dagar är desvärre inte tre månader vilket är då jag borde ha ringt och avbeställt mitt bredbands-och elabonemang. Lite extra pengar blir det att betala, men det får man ta. Det viktigaste är att de är avbeställda båda två och det är väl om något en första flyttförberedelse!

1 kommentarer

Mamma

11 Mar 2013 13:59

Gör som jag gjorde inför semestern: ett lååångt "måttband" med siffror som hängde i taket och som jag klippte av en siffra per dag ifrån. Mycket illustrativt och om inte annat gav det mina kollegor lite huvudbry.... ;)

Svar: Haha, vilken rolig idé!
Ardente

Kommentera

Publiceras ej