Promenad

0kommentarer

Det är en mycket snäll dam jag har fått låna hem måste jag säga. Säger inte ett pip när hon möter andra hundar utan fortsätter framåt som om ingenting hänt, trots att jag bara är en främling hon känt i en dag. Det är en lyx, det är det verkligen, och det får mig att tänka att så vill jag att min framtida hund ska reagera när vi får hundmöte. Vi mötte tre hundar på långpromenaden idag, en annan sheltie som var lös och glatt ville följa efter oss, en som husse tog ut långt från stigen och ytterligare en som matten fick hålla i för att han "bara var ett år och ville hälsa på allt och alla". Det låter ju trevligt damen, hade jag lust att svara, men om man har en hund till låns som man inte känner så väl så har jag ingen lust att låta den hälsa på en främmande hund! Slutsats ett, min framtida hund ska ha fokus på mig och det vi gör, och inte på alla andra hundar, människor och övriga saker man riskerar att stöta på under en promenad.
 
Igår var vi även ute på en sista kisspromenad, och då passade vi på att ta med oss katten också. Så Illidan gick med Fluffigt och Humlan med mig. Det gick inte så långsamt som man kan tro, även om det inte direkt var frågan om en powerwalk. Slutsats, det är fullt möjligt att rasta hunden och motionera katten samtidigt på kvällen så att framförallt katten sover gott på natten och inte väcker de i hushållet som ska iväg och arbeta morgonen därpå.

Kommentera

Publiceras ej