Klöspelare beställd

0kommentarer

Redan sedan innan jag flyttade tillbaka till Stockholm från Skara lovade jag mig själv och katten att införskaffa en ny klöspelare som gick ända upp till taket. Kruxet var mest att jag behövde veta var vi skulle bo eftersom denna typ av kattställning är anpassade för vissa takhöjder, och dessutom att det behövs en liten hög pengar för att införskaffa just den typen av kattställning som jag hade i tankarna.
 
Knaskatt är inte alls förtjust i den vi har nu. Den gamla som vi en gång i tiden fått av Wård gav efter många års användning av både hans mammas katter och sedan Illidan upp. Repen började lossna, pelarna var sönderklösta och hela konstruktionen blev mer och mer instabil. När jag så skulle flytta till den lilla takvåningen fick jag med mig en mindre kattställning från Zacki och Melissa, men den tyckte Illidan var fullkomligt ointressant. Jag tror det är för att den helt enkelt är för låg, och det är en massa saker ivägen som gör att han inte kan sträcka ut sig och klösa.
 
Nu har jag hittat den ställning jag vill ha, och fantastiskt nog på extrapris. Tråkigt nog fanns dessa för några hundralappar billigare i en annan butik, men den lade ner. Butiken heter Djurmaxi och klöspelaren kostar 1595 kronor. Fraktfritt dessutom, om man beställer för över 500 kronor.
 
Bilden är från Supercat Sweden, men det är samma modell. Så ja, passa på att handla nu. Enligt hemsidan gäller erbjudandet så långt lagret räcker eller tills den 29:e.
 
Denna har i alla fall det som jag letat efter.
* Den tillåter Illidan att sträcka på sig när han klöser på den
* Sittplatser högt upp där han kan spana ut över lägenheten
* Inga hängmattor eller krypin som bara är ivägen och som han ändå inte använder
* Tar inte en massa plats på bredden.
 
Nu håller vi tummarna för att Illidan tycker om denna. Den gamla ska få bo på balkongen efter att vi har byggt som en inhängnad så att katten kan vara ute och njuta av den friska luften utan att kunna hoppa ut. Jag hoppas att han vill använda den gamla åtminstone för utsiktsplatsens skull.

Kommentera

Publiceras ej