Bröllop!

0kommentarer

Fluffigts tvillingsyster gifte sig i lördags med sin älskade Zaki, och det var en underbart vacker solig dag, perfekt för bröllop. Faktum var att den var så solig att jag har minnen kvar av den i form av kliande bränd hud. Tack och lov flagar inget, ännu, och det röda på armarna ser bara fint brunt ut, det röda på kinderna gör att jag ser hälsosamt pigg ut hela tiden meeen det röda på bröstet fyller då ingen praktiskt funktion. Det kliar. Mycket. Låt oss nu släppa kliande bränd hud för några minuter och gå vidare till bilder från bröllopet!
 
Brudens hår som dekorerades med rosor.
 
Jag och Johanna, som också var med på Melissas möhippa, Min klänning gick tyvärr sönder i dragkedjan, den var knepig redan när jag provade ut den, och sitter upp med hjälp av säkerhetsnålar. Men det ser ni inte, för de är nämligen på andra sidan! Så länge man vet var kameran är så går det nämligen utmärkt att dölja.

Brudparet som avlägger sina löften till varandra.
 
Nygifta stående under blomstervalvet tillsammans med Filip som var ringbärare.
 
Den fina buketten som jag fick. Ja, nån gång ska vi gifta oss, vi ska bara samla ihop tillräckligt mycket pengar för att göra det till en storslagen upplevelse för alla inblandade.
 
Fluffigt och Vanessa i solen. Vi lekte alla tre med stenar, och jag ska säga er att det är så otroligt fascinerande att se små barn upptäcka världen. Jag tittade på ett TED-talk där en kvinna pratade om att barn är som små vetenskapsmän, de experimenterar. Genom att visa Vanessa och genom att hon testade själv lyckades hon till sist komma på att om hon slog ihop två stenar i takt så kunde hon höra ett ljud. Innan det testade hon att ha en sten på marken och att nudda den med en annan sten hon höll i. Nu kanske jag har förvirrat er, men jag tyckte att det var roligt att se hur hon testade sig fram, studerade mig som visade och sedan drog egna slutsatser.
 
En av de mycket mumsiga bröllopstårtor som Suss och Sara bakat.
 
Sen kunde jag inte avhålla mig från att ta en bild på bröllopsfiguren, som inte stod på en tårta utan på en slags bakverksställning,

Kommentera

Publiceras ej