Förbereder mig för nattajobb

0kommentarer

Denna helg kommer förflyta i något slags töcken, jag bara vet det. 
En kollega behövde hjälp och när min schemaläggare och mina närmsta chefer alla fick hundögon när de bad mig om jag inte kunde hjälpa till att arbeta natt kunde jag inte längre säga nej. Nattpass alltså. Med start klockan åtta på kvällen och pågående till kvart över sju på morgonen ska jag ta hand om våra inneliggande patienter. Bara någon vecka innan detta minns jag att jag kommenterade på att de som var mest hardcore var de som arbetade natt. Dessa människor är helt fantastiska. Framförallt de på akuten kan verkligen göra allt. Ett av mina mål är att bli lika duktiga som de, och nu får jag en chans att känna på hur det känns i alla fall.
 
Jag var lite fundersam över hur jag skulle orka. Det är inte så att jag bara ska vara vaken på natten, sen ska jag upp och till Gröna Lund på dagen för att se Tenacious D också. Sist jag var där och skulle se en konsert var förra året då Bryan Adams var där. Då blev det så stor tillströmning att det blev fullt i parken. För att vara säkra på att få plats behöver vi vara där i god tid, därav mina begränsade sovmöjligheter.
 
Jag har nu planerat detta så gott jag kan. När jag kom hem igår vid fem gick jag och lade mig för att sova middag. Sen visade det sig att jag lyckades sova till halv ett på natten. Sju och en halv timmas sömn med andra ord. Sen blev det Prison Break och Dota 2 tills gryningen och därefter ett nytt sovpass som varade i fyra timmar. Nu är planen att vara vaken, sova lite middag innan jobbet och sen köra på hela natten för att slutligen sova på jobbet tills jag måste åka iväg till Slussen och ta Djurgårdsfärjan till Grönan.
 
Jag har någon slags idé om att detta borde gå bra. Folk gör det hela tiden och jag är ju van lanare. Sen kom jag på att jag är en sådan där lanare som sover varje natt. Nåväl, jag har lyckats med den första delen i alla fall, vända på dygnet. Jag är dessutom utrustad med en godispåse av bibliska proportioner. Detta kommer bli roligt!

Kommentera

Publiceras ej