Legitimationsansökan och utträde ur kyrkan

0kommentarer

Varför inte slå två flugor i en smäll, om man nu ändå måste leta rätt på kuvert och frimärken tänkte jag och slog slag i saken. I ett kuvert med två frimärken, jag har ingen brevvåg hemma men chansar på att fyra A4 väger mer än maxgränsen, ligger nu personbevis, kvitto, ansökan samt ett förtydligande brev redo att skickas till Jordbruksverket.  Det förtydligande brevet är för att undvika att de påbörjar min ansökan, och nekar den, till följd av att de ännu inte mottagit mitt examensbevis. Jag kopierade en klasskamrats superba förklaring och lade till "efter examen" för att förtydliga ytterligare, alltsammans utskriver med så stort text som fick plats och placerat överst bland papprena. Det borde väl göra susen hoppas jag!
 
"Komplettering med examensbevis gällande kandidatexamen 180p från Djursjukskötarprogrammet, SLU i Skara kommer efter examen att göras via fax från SLU enligt överenskommelse mellan SLU och SJV." 

I deklarationstider inser många att de fortfarande är med i svenska kyrkan. Jag inser att detta inte alls är politiskt korrekt att tala om, men för er som är intresserade kanske det kan vara av värde. Det finns en hemsida som heter Uturkyrkan. De hjälper en att skapa ett formulär som man skriver under och postar för att gå ur svenska kyrkan. Mindre krångel med andra ord. Det papperet ligger nu också påskrivet och i ett kuvert med ett frimärke, redo att läggas på lådan imorgon.

Kommentera

Publiceras ej