Vi är under belägring

0kommentarer

Ingen panik.
 
Katten och jag är under belägring. I köket finns det en skitstor spindel, säkert tre centimeter tvärs över! För tillfället uppehåller den sig i hörnet till vänster om spisen. Tack och lov är hoppet inte ute. Jag har en oöppnad Marabou Daim 200g, ett kakpaket på 500g, en kattmatsburk till Illidan och slutligen en halv burk valnötter. Linnea, om du läser detta, min plan är att du ska befria oss från vår inneboende.
 
Nu är datorskrivbordet på plats också, vilket gör att det är ofantligt mycket mer bekvämare att skriva på arbetet än det var innan. Det är inte bara jag som kämpar på här sista kvällen, klasskamraters kommentarer på facebook avslöjar att det är fler än jag som tycker att detta var knepigt, även fast vi började i god tid! Tro mig, jag letade artiklar redan första veckan, hade skrivit ut saker i förväg innan jag åkte iväg hem till Stockholm och började skriva för över en månad sen. Det är bara det att det tar tid. Och är svårt. Och låt oss inte förglömma att jag har jobbat, ätit, sovit. Typ. Det ska bli skönt med lite avkopplande studier. Men nu, mer plugg!

Kommentera

Publiceras ej