Seminarieuppgiftsarbete

0kommentarer

Det var så oerhört segt att börja skriva seminariearbetet, men när jag väl börjat gick det helt okej. Det var ungefär en halvtimma innan Fluffigt kom hem från skolan och jag hade tittat på House hela dagen istället för att plugga. Men det gick verkligen inte! Motivationen var som bortblåst.

Nu har jag suttit på kvällen, och då har det flutit på prima. Fluffigt sitter också och pluggar, kanske därför det går extra bra. Det är liksom mysigt att sitta här och dona skolarbete på varsin dator samtidigt som vi lyssnar på lite musik och jag hoppade i mina fläckar för ultimat myskänsla.

Förutom att skriva klart om hur vattnets förmågor påverkar hunden vid Water Walking så har jag renskrivit lite om de negativa sidor som kan finnas av vattenterapi samt, alldeles nyligen faktiskt, gjort en av flera bilder som jag ska använda i power pointpresentationen. Den jag gjort klart visar bara i all enkelhet hur hundens massa och gravitationskraften är riktad rakt nedåt, och normalkraften fördelad på de fyra tassarna är riktad uppåt. Detta är på land givetvis och bilden skall illustrera även om den inte är helt skalenlig att de fyra normalkrafterna tillsammans är lika stor som mg. Alla krafter markerade med N står alltså för normalkrafter.

Övriga som jag hoppas hinna är en bild som illustrerar hur en fet hund lättare flyter än en välmusklad, krafter på hund i vatten samt bara en bild på människor som springer ut i vatten. Bilden kanske ni vill se, här är den:

Kommentera

Publiceras ej