God morgon Skara

0kommentarer

Kvart i sju ringde mitt larm i morse. Nu undrar ni, varför då?
Jo, när man blivit en sådan där vuxen som har flyttat hemifrån förväntas man (läs: tvingas man) ta ansvar över vissa nödvändigheter i livet. Som till exempel att tvätta. Eftersom det bara finns två tvättider per dag i den här tvättstugan, den ena morgontid och den andra eftermiddagstid och den eftertraktade eftermiddagstiden var bokad, ja då har man bara ett val kvar. Eller, egentligen två, men att inte tvätta blir till slut ett obehagligt och smutsig val.

Idag tror jag blir min duktigdag. Tvätta, städa, dammsuga, plugga lite. Ska försöka rita lite också kanske. Och äta frukost och somna om! Åtminstonde känns det så nu.

Kan kort berätta om IKEA-besöket igår. Vi hade jätteroligt. Har nu två lådor att lägga undan saker i, en papperskorg, två nya bra matskålar till Illidan och fem stycken rollers för att ta bort katthår! xD Vita katter har sin charm men jösses, de lämnar spår efter sig överallt! Det fanns ett köpcentrum med vanliga butiker precis bredvid IKEA, så där smet vi in. Nu är jag fluortabletter och en sportig bikini rikare och lite pengar fattigare. Tanken med bikinin är att jag ska börja simma. Nej, nu måste jag få äta något. När jag börjat titta hungrigt på musmattan och tänker att den kanske inte smakar så illa, då är det dags!

Kommentera

Publiceras ej