Ge mig ett sovrum där jag kan sova...

1kommentarer

Inte ens på helgen får jag sova ut. Varför? För att jag har en knasig katt som måste upp och röja på nätterna. Igår natt hade han ner en lampa så Hector fick börja dagen med att dammsuga glas, och nu inatt hade han ner en porslinsmugg som Hector har sin tandborste i. Jag har därför bestämt att köra på pettaktiken och att leka väldigt mycket med honom på kvällen så han är ordentligt uttröttad. Pettaktiken går, för er som inte vet det, ut på att man helt enkelt håller katten vaken under större delen av dagen. Då brukar åtminstonde Illidan sova hela natten.

Igår natt var det dock inte Illidans fel. Inte från början i alla fall. Nån gång strax efter midnatt när jag ligger och sover underbart gott under ett fluffigt täcke så ringer telefonen. Fäsk har inte sina nycklar med sig så nu undrar fäsk om jag kan gå ner och öppna så hon slipper gå bort till där hon har sina nycklar. Botet mot detta är att jag sätter fast nycklarna i hennes navelpiercing och sen så behöver hon aldrig mer glömma sina nycklar.

Nu skall jag dricka upp min yoghurt och därefter plugga resten av dagen. Som man inte pluggar dagen innan får man plugga dagen efter. Eller nått.

1 kommentarer

hector

11 Sep 2011 20:47

Haha jäättekul xD för den behöver ju verkligen töjas mer ; )

Kommentera

Publiceras ej