Picture - Tiny Knight

1kommentarer

Hittade en gammal väldigt enkel skiss på en liten näpen riddare på sin ponny som jag kände för att någon gång färglägga. Fluffigt har varit på mig om att jag borde rita lite mera saker i min söta stil eller vad jag ska kalla det. Det är inte det att jag inte kan, det är inte det att jag inte tycker det blir fint eller att det inte är kul, problemet är helt enkelt att jag inte tycker det är utmanande. Det är lite som att vara en sådan som bara ritar hästar. Eller, jag tycker det. Dels så blir jag uttråkad, dels känns det som sagt inte utmanande, och sen så utvecklas man inte!
I alla fall, bortse från min monolog ovan och ta en titt på den lilla riddaren. Jag vet inte riktigt vad han är riddare utav, lilla hjärtat kanske?

Ja just ja, det är min mening att bakgrunden helt saknar lineart. Det är för att riddaren inte skall försvinna in mer i bakgrunden. Egentligen var det nog rätt dumt att ge hästen grön klädsel, det är lätt att vara efterklok. Hyffsat syns han i alla fall.

1 kommentarer

Mamma

26 Mar 2011 12:04

Jag håller med Fluffigt, den är heelt ljuvlig!

Kommentera

Publiceras ej