Veterinärbesök imorgon

0kommentarer

Kissen har inte fått någon kvällsmat och börjar kanske bli lite kinkig. Imorgon ska han nämligen till veterinären igen för tandundersökning, tandstensborttagning och förmodligen massiv tandutdragning. Detta kräver sövning och jag har fått förklarat för mig att främsta anledningen till att de inte får äta är för att de kommer må illa under uppvaket. När jag lärt mig mer om detta ämne så kanske jag vet annorlunda!

I vilket fall så är det väldigt känslosamt. Det är inte roligt att gå till veterinären med en katt med ont i munnen. Jag känner mig som en hemsk ägare som inte kan göra något åt min katts problem. Kanske blir det till och med så att de får dra ut alla tänderna utom framtänderna samt hörntänderna. Jag hoppas det inte går fullt så långt, men å andra sidan har han inte så många molarer kvar, och dessutom har katter inte så många tänder till att börja med överhuvudtaget.

Dessutom är jag lite orolig för sövningen, och det är därför jag har bokat en sådan här lång tid så de inte söver honom flera gånger utan gör både undersökning och behandling samtidigt. Han flippade lite sist han blev sövd. Han såg tomtar, och blev aggresiv sist. Han fick lugnande men det hjälpte inte utan han kom hem alldeles blodig runt halsen, för de hade inte kunnat tvätta av honom efter behandlingen. Det känns hemskt. Det känns som om jag kommer gråta imorgon.

Nåväl, upp kvart i sju imorgon och så lämna in honom halv åtta.
Förhoppningsvis går allt väl.

Illidan relaxar i mormors soffa...
Vi hoppas han håller sig lika lugn imorgon.

Kommentera

Publiceras ej