Parkering

0kommentarer

Är man innanför den vita linjen borde väl ändå en parkering vara helt okej? Icke. Bilen ska stå rakt och mitt i rutan! Det är så strikt att det börjar lukta militärinfluenser om det hela. Jag fick till tre helt okej parkeringar, så det ska vi öva mer på. En stor nackdel är verkligen att jag inte kan mängdträna med någon just nu. På en lapp har jag skrivit ned alla riktlinjer för hur man ska gå till väga när man kör in på en parkeringsplats, backar in samt fickparkerar. Har två körlektioner till innan uppkörningen och den korta lektionen innan den.

Appropå uppkörningen, teoriprovet är ju två dagar innan det, om en vecka för att vara exakt och nu gäller det att ligga i med teorin! Jag har strax under 100 frågor kvar på instuderingen, vilket jag tänkte försöka bli klar med här innan fredagen helst. Sen blir det att göra de övningsprov. 

Appropå körning! Hector ska försöka få låna med sig en bil att åka hem i när hon är på besök i Stockholm i helgen. Det kan eventuellt bli som så att vi åker hem tidigare. Hihihi...

Facebook är toppen! Hector såg en statusuppdatering om snöfall i Skara, och när vi sprang fram till vardagsrumsfönstret (Det är typ fem meter dit) så såg vi att det var sant! Det snöar! Det är vitt på marken! Och nu tänker jag sluta blogga för nu ska vi UT i snön! Snöboll på er!

Kommentera

Publiceras ej