Kvällens julelåt...

0kommentarer

Kvällens sångbidrag får helt klart bli, Nej se det snöar! Mycket roligt, jag trodde texten gick Jag ser det snöar, men icke! Inte konstigt att jag inte hittade låttexten först ju!
Jag och Hector tog med oss Illidan ut och promenerade bort till Matilda och Linnea och hälsade på. Mycket mysigt! Jag letade till och med fram min tomteluva med glittriga snöflingor på. Det blir helt klart tomteluva fram till jullovet!

Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen, hej, vad det ska gå!
Och fram med skidan, och fram med skidan
Och sen på backarna opp!
Vi står på näsan, vi står på näsan
Ibland när vi gör ett hopp
Men inte lipar vi, nej, det gör ingenting
Om man i drivan den mjuka ett tag rullar kring
Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen...
Read more: http://artists.letssingit.com/agnetha-faltskog-lyrics-nej-se-det-snoar-3q9129c#ixzz1fh8fPqEH
LetsSingIt - Your favorite Music Community
Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen, hej, vad det ska gå!

Och fram med skidan, och fram med skidan
Och sen på backarna opp!
Vi står på näsan, vi står på näsan
Ibland när vi gör ett hopp
Men inte lipar vi, nej, det gör ingenting
Om man i drivan den mjuka ett tag rullar kring

Nej, se det snöar, nej, se det snöar
Det var väl roligt, hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter
Som vi har önskat, hurra!
Då tar vi kälkarna fram och vantarna på
Och sen vi åker i backen...

Kommentera

Publiceras ej