Godkänd på teoriprovet!

1kommentarer

61 rätt av 65 möjliga på provet idag! Provledaren sa att det var ett bra resultat, och det får man ju lov att hålla med om!

Jag gick och lade mig i god till igår kväll, men lyckades inte riktigt somna. Jag vaknade ofta och låg och vände och vred på mig. Katten hade jag stängt ut i alla fall och barrikaderat dörren. Hörde hur han hade sin presentjamning på högsta volym nån gång mitt i natten, och mycket riktigt, när jag öppnade dörren på morgonen låg där en tygråtta. Frukost, dusch, plugg och bussresa till Skövde där jag fick fotograferas i en rolig talande automat. Bilden blev väl okej, haha, och så en signatur på det. Nu vet jag typ hur mitt körkort kommer se ut. Tur att man inte behöver visa legitimation alltför ofta. 

Sen var det nervöst! Tusan alltså. Jag hade ett ständigt bubbel av nervöst fnitter och vaggande fram och tillbaka. Vi satt en fem stycken och pratade och gick igenom lite olika regler inför provet. Väl på plats blev vi tilldelade varsin dator och så var det dags att börja. Kan inte berätta något om frågorna, för de är sekretessbelagda. Många gick efter halva tiden och blev godkända, men jag satt i lugn och ro tills fyra minuter återstod innan jag klickade på rättaprovknappen. Det var som Madde sa, med stor ångest man gjorde det. Fy! Känslan när godkänt lyste upp skärmen var enormt härlig. Spänningarna liksom släppte. 

Resan hem var däremot inte jättespännande. Bussarna går inte så ofta här ute på landet kan jag tala om. Jag fick vänta i en timma och fyrtiofem minuter innan min buss kom! Då var jag stelfrusen och hade inte överlevt om jag inte haft en chokladkaka att knapra på (tack Fäsk!). Under tiden saknade jag två funktioner på min telefon, en webläsare och en teleportfunktion så jag kunde åka hem på direkten. Istället sjöng och dansade jag (!) till det mediokra urval telefonen hade att erbjuda, bland annat Scooter och Beastie Boys. Suck.

Hemma då, helt stelfrusen sjönk jag ner i ett varm bad och insåg efter en kvart att jag höll på att somna. Fullständigt utmattade kravlade jag över till sängen där jag låg tills Hector kom hem och pratade med mig. 

Ojoj, vilken dag! Vilken vecka det kommer bli. Om det ska fortsätta såhär kommer jag behöva sova i flera dagar för att ta igen mig efter all spänning och stress.

1 kommentarer

Malin

12 Dec 2011 17:51

Grattis! Jag hade också 61 rätt när jag tog körkort i somras :P

Kommentera

Publiceras ej