Det är alldeles för tidigt...

0kommentarer

Igår fick vi ett minst sagt irriterande sms ifrån SLU. Vår obligatoriska föreläsning om försäkringar som skulle hållas av en representant ifrån Agria hade blivit sjuk, och det fanns ingen ersättare att skicka. Föreläsningen blev inställd. Detta är blott en i den långa raden av inställda, omflyttade eller komprimerade föreläsningar vi har haft i den nuvarande kursen. Allt har berott på saker ingen kan råda över, men jag med flera börjar känna att vi inte har fått lära oss så mycket just nu.

Detta är i alla fall anledningen till att min väckarklocka ringde tjugo över sju i morse. Nu hinner jag nämligen tvätta, läsa på till PBL:en som jag fullständigt glömt bort, samt baka muffins till min sista träff med PBL-gruppen. Nästa termin är det dags att bilda ett nytt gäng att dela glädje och bedrövelser med en gång i veckan.

När jag skulle gå ner till tvättstugan gick jag förbi dörren till vår hyresvärd, och då kom jag på två saker. Först och främst att jag och Hector måste hämta ut hyresavierna för sommaren, och sen att vi idag på förmiddagen hinner gå förbi Centrumbostäder. Där ska vi lämna in nycklar och tvättkort, och jag får meddela honom att jag får posta resterande del av mina nycklar då jag glömt dem hemma i Stockholm. Jag vet precis var de är dock. I bröstfickan på min svarta jacka.

Nu blir det gröt till frukost

Kommentera

Publiceras ej