Aha, ett duschdraperi

0kommentarer

Efter ett roligt hazardmöte gick jag och Fluffigt förbi Jysk för att inhandla sådana där saker som man behöver till ett hem men inte alltid tänker så mycket på. Typ duschdraperi, täcke, lakan och givetvis de små plastringarna man ska ha till duschdraperiet. Helt otroligt. Fluffigt har bott i den här lägenheten jag vet inte hur länge och han har inte skaffat ett duschdraperi förrän nu. Det är härmed uppsatt - av mig - och jag har invigt det.

Som täcke i påslakanet har han använt ett sovsäckstäcke. En fantastisk lösning, men nu börjar det bli lite väl varmt här i lägenheten för att man ska vilja sova under det. Känns lite som om jag antog en huslig roll vare sig jag ville det eller ej. Hoppas på att hinna städa undan lite mer innan det är dags för något som ska vara en lunch innan jag ska åka iväg för att möta Hector vid Odenplan.

Katten och jag var ute på en promenad idag också. Han var inte alls lika intresserad av att gå framåt utan föredrog att sitta stilla och lukta eller bara titta sig omkring. Han är lite lustig. Kanske är det charmen med katter, att de inte är såsom man förväntar sig att de ska vara? Jag har i och för sig funderat på att ta med hans vanliga godisar och träna honom att gå fot eller dylikt, men just nu verkar problemet vara selen. Den senaste tiden har jag tyckt att han har vant sig vid den och inte bryr sig alls, men de två senaste gångerna vi var ute var han märkbart irriterad av den så snart den glider ner åt sidan. Det enda jag har kommit på som lösning hitills är att göra någon form av hemmagjord tröja som sitter åt mer stadigt och på så sätt blir ett statiskt störningsmoment som han kan vänja sig vid, hellre än en sele som kommer glida omkring och hamna ivägen för hans skuldra. Åtminstonde tror jag att det är det som stör honom, men helt säker kan jag inte vara. Förslag någon?

Kommentera

Publiceras ej