Första tentan avklarad!

0kommentarer

Jepp, den första tentan är redan avklarad och rättad, jag fick 31 rätt av 37 möjliga och därmed 84 %, det vill säga väl över gränsen på 66% rätt. I efterhand inser jag ju att jag pluggat in en massa extra som jag inte behövde och att jag borde ha lagt mer krut på hur djuret delas upp i olika plan och vad de heter, men det är svårt att veta när kursmålen anger en grundläggande förståelse av ungefär allt. Jag har en grundläggande förståelse om ögat, öron, digestionsapparaten, men inte kom det på tentan.

I slutändan kan jag tycka att den här provformen rent ut sagt suger. Provet är gjort som så att man får en fråga som man sedan besvarar med flervalsalternativ varav flera kan vara rätt. Beroende på hur pass tydligt läraren har formulerat frågan är det olika svårt att ge rätt svar, och sen ska vi inte tala om tolkningen man kan göra av vissa frågor/svar.

Nu är det över i alla fall och flera dagars lugn och ro väntar mig. En första tentafika är också gjord och jag mumsade på en biskvi och drack varm choklad. Nu är det dags för mig att roa mig ytterligare med en god bok, lite ritande och en gigantisk disk.

Kommentera

Publiceras ej