Ardente presenterar: modetermer du inte visste fanns

0kommentarer

Först av allt vill jag bara fråga: vem beställde all denna snö? Nu har det nämligen börjat snöa igen, och banne mig om den inte ligger kvar också!

På vägen ner till centrum idag då jag och Fluffigt skulle handla började vi diskutera kläder. Ja, kläddiskussioner på vårt sätt alltså, och nu tänkte jag delge Er detta samtal. Vi började med att prata om vilka slags kläder vi ska ha till vårt framtida bröllop, för jag har nämligen bestämt mig för att ha en klänning som ser ut att vara korsad mellan warcraftuniversumet och en vampyrjägarfilm á la Van Helsing, och därmed var disksussionen igång. Fluffigt tycker nämligen, liksom jag, om en viss slags stövlar som är vanligt förekommande i just den filmgenren. Tittar du på Van Helsing, Underworld, Blade, ja vad som helst i samma stil, så kommer du att få syn på dem. Vampyrjägarstövlarna.

Och detta för mig in på min valda rubrik för detta inlägg. Jag vill härmed lägga till vampyrjägarterm som ett vedertaget begrepp för en viss slags stövlar. Låt mig nu precisera mig.

Vampyrjägarstövar: Fotbeklädnad som skall sträcka sig till strax under knäet och har alldeles för många spännen eller andra knäppningsanordningar för att vara nödvändigt eller ens tidseffektivt.

Herr Van Helsing här ovanför har helt klart vampyrjägarstövlar. Bilden hittade jag på IMDB.

Kommentera

Publiceras ej