Min cykel har blivit stulen!

0kommentarer

Jajemensan.
Någon patetisk person har stulit min över 30 år gamla cykel som jag fått av min mor. Hon har i sin tur fått den i present av sin mor. Det är i en hiskeligt orange färg, och har vit sadel, vita handtag och hjul. Vad jag kan minnas är hjulen inte svarta, så det är på rent uteslutningsmetod.

Nu har jag polisanmält den stulen, och jag måste säga att jag är riktigt imponerad av deras system! Antingen beror det på att det sker så fruktansvärt många stölder att de omöjligt kan ta emot alla anmälningar, eller också är polisen i Sverige modern. De har nämligen en funktion på deras hemsida där man kan anmäla något stulet.

Så jag valde "cykel" i listan. Valde "orange" som färg, kunde fylla i modell, när den troligen blev stulen, var den var när den blev stulen. Med andra ord var det mycket enkelt.

Nu vet jag att jag troligen inte kommer få se min cykel igen. Jag antar att den upphöjda namnmarkeringen den har är bortslipad, och att cykeln själv är såld till någon annan. För om det bara var så att någon ville ha en cykel att cykla omkring på, ja då borde de väl tagit en olåst?

Kommentera

Publiceras ej