Illidans återbesök

0kommentarer

Idag var det dags för Illidans återbesök och varken han eller jag var på något toppenhumör.
Själv är jag inne på dag tre av en riktigt dryg och tröttsam förkylning. Djursjukskötare konstaterade att han visserligen läkte i munnen men inte så snabbt som de önskade så de skrev ut antibiotika åt honom. Sedan fick jag en tub med något som Illidan kommer tycka är äckelpäckel mot hans känsliga mage, då han varit lite ostabil och antibiotikan troligen inte kommer göra det hela bättre.
Munhålegelen skulle jag också fortsätta med samt borsta hans tänder.

Kort sagt, varje dag skall följande göras.
1 x borsta tänderna
1 x munhålegel som är bakteriedödande på tänderna och där de är utdragna
2 x kräm man sprutar in i munnen mot känslig mage
2 x antibiotika som är i kapselform och skall sväljas.

Samtlig aktivitet kräver att katten öppnar munnen ordentligt.
Ja var jag inte bra på att öppna käftarna på honom så lär jag väl blir det.

Kommentera

Publiceras ej