Telefonskoj

0kommentarer

Eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle fråga efter men är i stort behov av en internetanslutning i Skara så bad jag Fluffigt att kontakta ComHem för att jag skulle få det jag behövde och inget mer. Jag vill inte ha fåniga extraerbjudanden eller bandbredd jag inte behöver. Punkt.

Så han ringer och en datoriserad röst i andra änden ber honom beskriva sitt ärende så skall hon koppla honom vidare.
"Jag skulle vilja beställa bredband till Skara"
"Vill du ha en majonäsmacka i Kista?"
"Nej"
"Ursäkta, jag förstod inte vad du sa. Var god försök igen"

Okej, rösten frågade absolut inte efter en majonäsmacka, men det var definitivt inte rätt! Fluffigt försökte igen medan jag fnissande satt bredvid och försökte höra vad som sades.

"I slutet av samtalet kommer du att kunna betygsätta vår kundsupport"
"Det kommer jag", svarade Fluffigt mycket road.

Nu när jag tänker på det tror jag inte att han gjorde det. Röststyrda funktioner i en support är riktigt dåliga. Våga älska knappval! Det går snabbt och man slipper ha beställt en messmörsmacka eller en marmeladpannkaka när man ska försöka beskriva sitt ärende.

Nu är internet donat för min del, även om det inte kommer att gälla direkt från det att jag flyttar in. Jag sätter mitt hopp till en kompis som kanske hade en lösning på problemet fram tills dess, i annat fall blir det till att jaga runt på internetcaféer.

Kommentera

Publiceras ej