Mot IKEA!

0kommentarer

Alldeles strax ska jag, mamma och Fluffigt åka till IKEA för att handla massor av konstiga saker som jag insett at jag behöver nu när jag ska flytta hemifrån på riktigt för första gången. Jag räknar inte riktigt flytten till min pojkvän, för då fanns ju redan allt som man behöver i lägenheten. Nej, nu blir det på riktigt, och det är nu jag lite i taget kommer att komma på precis vad jag saknar. Exempelvis:

"Pastan är färdigkokad och avhälld, såsen uppställd och nu skall jag bara lägga upp den på min tallrik. Jag öppnar upp en låda för att ta fram pastasleven, men den är inte där! Jag tittar mig förvirrat omkring och inser att jag inte äger någon pastaslev! Istället skopar jag upp maten med en gaffel och avnjuter den som tanken var ifrån början..."

Det var väl tur att berättelsen slutade lyckligt! Men tänk när jag glömt något som är riktigt viktigt som en... en... skattkista med choklad! Sanningen är nog att jag inte vet vad jag saknar. Men jag har skrivit en lång lista på vad jag behöver:

Ardentes Flytta-Hemifrån-Lista

köksbord + stolar
gympaskor (motion, jag måste ut och springa)
2 par byxor (jag behöver verkligen nya till hösten)
roller (för katthår, jag har en norsk skogskatt med rätt att håra ner!)
frys
durkslag
ballongvisp
dammsugare
mopp + skurhink
diskborste + slaskjonas
stekpincett + stekspade
knivar
rivplatta + skärbrädor
matlådor
tallrikar, djupa tallrikar, glas, bestick
kökssax
stekpanna + kasruller
stallskor (kommer vara i stall och öva på fyrbenta saker med mular på min utbildning)
toaborste
sänglampa
underlägg, bordsunderlägg
snygg regnjacka (jag är trött på att se ut som ett blåbär)
någon slags finskor till finbyxorna
diskställ
handdukar
tillbringare
uppläggningsfat
gratängform

Jag tror inte jag kommer införskaffa allt detta. Eller kommer jag?! Tanken är väl att jag måste prioritera, bland annat gick Illidans dricksfontän fetbort. Han får den någon annan gång istället. Vilket tur att han inte hört vad jag har sagt!!

Kommentera

Publiceras ej