Men gardinstänger då?

1kommentarer

Idag kördes då det sista ut ur mitt och Fluffigts gamla källarförråd. Nu står en säng, en blå soffa och min rottinghylla köpt för 40 kronor på en loppmarknad inne på mitt rum. Fyra flyttkartonger är färdigpackade med allt ifrån en sockerkaksform till gardiner. Appropå gardiner! Min mamma kan bara inte sluta fråga efter tillgången på gardinstänger i min lägenhet i Skara. Hon förklarade att detta är en nervositetsgrej, och att hon hängt upp all sin nervositet på själva gardinstängsfrågan. Vad gäller frågan i sig så får vi se när vi kommer dit. Antingen finns det gardinstänger, eller så finns det inte det.

Det är nog såhär de kommande veckorna kommer att bli. Packande och inköpande av saker som jag kommer att behöva. En fullständig inköpslista kommer jag nog att få skriva, hitills vet jag ialla fall att jag kommer att åka förbi IKEA och redan imorgon ska jag förbi någon utförsäljning från kommunen där jag kanske hittar ett litet köksbord och stolar.

1 kommentarer

Mamma

06 Aug 2010 08:08

Propp till diskhon!!!! Du måste skaffa en propp till diskhon! Är det en med rund botten eller en med pigg?

Och hur var det med fönster egentligen? Finns det gardinstänger???

Kommentera

Publiceras ej