Jag är tillbaka!

0kommentarer

Hallå!

Först insåg jag att jag inte skulle ha tillgång till internet, men det löste varg och skickade med mig ett 3G modem.
Väl i Skara på söndagen insåg vi att den externa adaptern till min ultraslimmade skärm sagt upp sig för gott. Vi sprang runt i Skara på jakt efter en ny skärm eller adapter men det var kört. De butiker som hade kunnat hjälpa oss hade helt enkelt söndagsstängt.

Nu idag, måndag, har jag äntligen lyckats skaffa mig en skärm efter mycket gående fram och tillbaka. Hittade en butik som jag inte blivit tipsad om Logic Datorbutik där jag fick köpa en 22" för 1200. Visst den är inte lika bra, kontrasten är inte i närheten, och det är en widescreen men det är en skärm!

Jag tänkte publicera alla delar om mina strapatser här lite i taget. Finns ju massor att skriva om som jag nu missat.
Tänkte i alla fall berätta lite om hur jag och Fluffigt tog oss runt i Skara i söndags då vi letade febrilt efter en ny skärm och en lampa åt mig. Vi började med att gå åt det håll där jag trodde att Jula och Jysk låg. Det var åt precis motsatt håll, men det hela resulterade i att vi gick in på en Statoilmack och frågade om vägen. Tjejen bakom kassan, som var helt underbart hjälpsam, gav oss dessutom en karta där hon markerade var vi var och var ÖB samt Jula låg. Därefter var det lite som ett äventyrsspel där vi gick omkring med en karta och där olika personer vi frågade efter vägen fick kryssa i vart vi skulle någonstans.

Slutligen kom vi fram till att Skara är de trevliga kvinnornas stad, för alla kvinnor vi mötte hälsade och hjälpte oss mer än gärna att hitta rätt. Underbart. Jag skriver mera om ett tag, och bilder kommer givetvis snart.

Kommentera

Publiceras ej