IKEA

4kommentarer

Wow säger jag bara.
Ikea är som ett läskigt maskineri där folk slussas igenom en labyrint omgivna av saker att köpa. Hade det varit mer folk just när vi var där hade det antagligen inte gått att gå tillbaka längs med labyrinten.
Ett bord och fyra stolar, 2 ikeakassar fyllda med husgeråd samt en stadiumkasse med ett par löparskor i blev skörden för dagen. För endast 1379 kronor. Min mamma betalade lite av mina saker samt skorna och det gick totalt på 400 kronor respektive 500 kronor, men ändå! Det är ju faktiskt överkomligt. Jag hade trott att det minst skulle kosta mig någonstans mellan 2000-3000kronor. Minst.

För mina 1379 kronor fick jag:
6st tallrikar
6st djupa tallrikar
3st ikeakassar
1st diskställ
1st bestickställ
1st liten stekpanna
1st större stekpanna
2st lågenergilampa
1st vägglampa
1st knivställ med 4 knivar
4st handdukar
1st ugnsform i glas
1st vispset med en ballongvisp och en vanlig visp
1st toalettborste
1st bord och fyra stolar
8st galgar
4st matlådor
1st kastrullset med 3 kastruller och 2 lock
3st underlägg
1st potatisskalare

Jag är nu övertygad om att jag och Illidan kommer att överleva i Skara. Speciellt förtjust är jag i mitt nya bord som min snälla mamma köpte stolsdynor till. Det kommer se supermysigt ut och eftersom de är vita kommer Illidan inte lika snabbt hinna håra ner dem till oigenkännlighet.

Jag insåg precis just nu att jag inte har en måttsats, ni vet, med decilitermått och kryddmått och alla de andra måtten. Ica Maxi, här kommer jag.

4 kommentarer

Ann

12 Aug 2010 13:21

Du glömde ju IKEAs suveräna rollers för katthåren...

Anonym

19 Aug 2010 10:37

hejhej!

VAd roligt att du också kom in på utbildningen, var i Skara ska du bo?? Ses den 31:e AUGUSTI! :)

Ardente

19 Aug 2010 22:35

Hej Anonym!

Du glömde skriva ditt namn så jag vet inte vet du är =(

Du kan maila privat om du vill på [email protected]

Själv ska jag bo på Kaplansgatan 8b, det är studentbostäderna som centrumbostäder tillhandahåller. De tillät djur i lägenheterna och det var viktigt för mig =)



Hoppas du hör av dig igen!

//Ardente och Illidan

Ardente

19 Aug 2010 22:36

Ann: Jag hittade en roller på Claes Olhsson här i veckan. Passade även på att köpa en påfyllnadsroller ^^

Jag är garderad!

Kommentera

Publiceras ej