Hur man vet att en dag är händelselös

0kommentarer

Ibland råkar man ut för en dag som är sådär riktigt trist. Man har antagligen haft lite ledigt tidigare och har njutit av tiden utan måsten. Idag känns det som om jag inte har gjort något vettigt över huvud taget. För att försöka förklara precis hur händelselös min dag hitills har varit tänker jag illustrera det med dessa två korta berättelser.

På bänken i köket ligger det en nyinköpt racersvart diskborste. Det kommer gå vilt till i diskhon ikväll!

När vi handlade idag stod det en dam före oss i kassan som troligen aldrig tidigare handlat i en vanlig matvarubutik. För det första ställde hon upp korgen med maten hon plockat på sig direkt på bandet, hon betalade med ett kort som glimmade mer gyllene än guld och dessutom kunde hon inte koden på det. Avslutningsvis såg hon mycket fundersam ut när hon skulle till att packa matvarorna.

Ni förstår kanske, att om mitt första blogginlägg för dagen handlar om inköpet av en diskborste, då har man inte mycket på gång. Kan meddela att antagningsbesked 2 ännu inte dykt upp. Jag är helt säker på detta då jag sett efter minst 10 gånger idag.

Kommentera

Publiceras ej