Heldag på Skutan

0kommentarer

Först måste jag kort berätta om virusattacken på min stackars dator som gjorde att den blev helt oanvändbar i nästan två dygn. Detta är anledningen till att det inte blev något inlägg igår. Tack vare många timmars jobb ifrån min sambo lyckades han i slutändan få bort det aggresiva viruset och nu fungerar allt igen. Så vitt vi vet.

Gårdagen innehöll skutan från tidigt på morgonen till halv sju på kvällen.
Malin och jag, fast mest Malin, jobbade på som tokar mest hela dagen. Hon har städat och stått i och under gårdagen hjälptes vi åt att lasta hela transporten med skräp, däribland ett icke fungerande kylskåp, varpå vi tog med oss två tjejer ifrån stallet och åkte iväg till återvinningscentralen. Vi var helt säkra på att de stängde tre, så vi var där i hyffsat god tid vid två. De öppnade tre. Nåväl, vi tog tillfället i akt och åkte till ett centrum inte långt därifrån och fikade. Det var vi värda! När vi sedan väl började lasta ur och slänga tog det 40 minuter att bli av med allt på rätt ställe, så nog var vi effektiva.

Det kom också en ny häst till Skutan idag, Lydia. Hon är inhyrd och kommer vara hos oss åtminstone den här terminen. Eftersom jag installerat om min dator har jag inget bra bildredigeringsprogram just nu, så för tillfället har jag inga fler bra bilder att lägga upp. Jag återkommer. Riktigt fin var hon i alla fall och såg ut att ha härligt steg när hon travade runt i hagen. Det bådar gott!

Malin tvingade också iväg mig på en promenad på säkert 4km, om inte mer med motiveringen att åtminstone hon inte skulle hinna motionera senare, och det fick jag ju ge henne rätt i. Dessutom behövde jag hitta till grusstigen där vi senare samma dag skulle galoppera.

Senare på eftermiddagen gav vi oss iväg. Genom träsk, diken, rotöversållad stig, mer blötmark, berg, smala stigar övervuxna av gräs och en vägövergång senare var vi framme vid grusstigen. Den travade vi på ett tag och sedan blev det galopp. Och så vända och galopp tillbaka där det inte var nerförsbackar. Lilla Kemir som var med och som ju är shetlandsponny, han fick pinna på ordentligt för att hinna med! Oj så söt han var.

Efter allt detta var jag minst sagt trött när jag kom hem. Faktum var att jag höll på att somna hela tiden kändes det som. Lite pannkakor och ett avsnitt Family Guy piggade upp, samt att min dator var nästan fungerande gjorde att jag lite senare somnade och sov riktigt gott.

Kommentera

Publiceras ej