Flytten till Skara

0kommentarer

Äntligen!
Nu har jag sovit middag och packat upp ytterligare en flyttkartong, så nu är jag värd att få ta en liten paus och blogga. Nu skall ni äntligen få se bilder ifrån flytten till Skara. Just bilder på lägenheten får faktiskt vänta, ännu ser det inte tillräckligt snyggt ut men det kommer! Kan även meddela att en portkompis jag hittat här hjälpte mig bli kvitt en Skitstor Spindel som placerat sig i mitt källarförråd. Medelst lilaprickig sopborste tog jag bort all spindelväv och förhoppningsvis även spindeln!

Tack varget, Fluffigt och Ensten som hjälpte mig med flytten. Ensten körde mig hela vägen till Skara och sedan tillbaka igen tillsammans med min mor som tog tåget ner med Illidan. Djur är inte tillåtna i de där flyttbilarna, och jag trodde att han skulle få en snabbare och lugnare resa med tåg. I slutändan kom vi fram ungefär samtidigt, och att vi kom fram, det var ju det viktigaste!


Ah, vägen när vi precis lämnat Haninge bakom oss. Asfalt och en del berg.


Att det var gråmulet bekymrade inte Fluffigt och Ensten, de var glada hela vägen! Här ser vi dem göra Harry Potterleendet. Vi hade med oss ett TP, så vi körde frågesport en stor del av sträckan. Ensten hade dessutom med sig bland det roligaste jag pysslat med, ja tills jag blev frustrerad och gav upp. Små magnetiska kulor! Och flera hundra av dem! Det var ju bara att börja bygga och rätt snart upptäckte vi att det var extremt svårt att skapa en kub med fem gånger fem kulor. Magetism. Vilka grejjer!


Ännu gladare blev de när de fick mat! Vi hade med oss sallad också, men det kändes så rätt att få svänga förbi McDonalds och köpa cheeseburgare och få lite dricka.


Om nom nom! Jag äter en god kyckling, ost och köttbullssallad.


Åker på båda sidorna om vägen, få bilar och inget mitträcke eller belysning. Nog är vi på landet! Den här bilden är tagen max en timma innan vi äntligen var framme i Skara. Fler bilder på där jag bor och lägenheten kommer senare i veckan. Jag tror ni kommer tycka om det, åtminstone jag blev väldigt positivt överraskad över hur fräsch lägenheten är!

Kommentera

Publiceras ej