Bilder på lägenheten!

4kommentarer

Jag vet att ni har väntat, det har jag med! Här kommer de äntligen, bilderna på lägenheten!

Välkommen hem till mig och Illidan. Han har precis fått sin frukost och undrar varför Matte öppnar dörren.


Här ser ni mitt kök och min matsal. Bord och stolar är ifrån IKEA av märket Jokkmokk har jag för mig. Borstabletterna är med julmotiv, men de är de enda jag har! För er som funderar på att flytta till en etta här kan jag säga att matlagningsmöjligheterna är väldigt bra. Man har tre plattor på spisen, en ugn, även om den är smal samt en kyl med frysfack. Hitills har jag klarat mig på frysfacket ganska bra. Tänk er att kylen är uppdelad i fyra delar, och i en av dem är det en frys.


Här kan ni bättre se utsikten jag har ifrån mitt köksbord. Det är alltså här utanför som ånglokomotivet tuffar förbi på helgerna!

Närbild på min köksängel som sitter i köksgardinen. Den fick jag av mormor i julklapp. Tycker så mycket om den att den fått följa med till Skara.

Mitt badrums ena sida. Detta är duschdraperiet jag köpte mamma, det matchar kaklet!

Andra sidan av badrummet. Jag älskar mitt badrumsskåp. Det gör att man får plats med precis allt!

Mitt andra fönster. Nere till höger ser ni guldklimpen ifrån ComHem. Internet <3. Jag vill även påpeka att en lavalampa aldrig blir omodern!

Mitt skrivbord och Illidans klösmöbel. Där tycker han om att ligga och sova på kvällarna när jag gamar. Jag har ingen kontorsstol ännu, utan jag tar en av köksstolarna och använder den.


Den viktigaste platsen, sängen! När det är dags att sova så hoppar Illidan upp i sängen och lägger sig vid min huvudkudde. Det är supermysigt, och det går inte att låta bli att sova gott med en purrmaskin bredvid sig. Jag är för övrigt väldigt nöjd med mina bokhyllor. Allting har faktiskt fått plats. Till vänster i bild finns garderober, varav den ena har korgar för kläder. Det enda jag saknar i lägenheten är ett vettigt städskåp! Nu har jag fått knöla in dammsugarn i en av garderoberna och gjort om den delen till allmän förvaring.


Jag avslutar med en bild på Illidan som lagt sig till rätta på mattan min mamma har vävt till mig. Så mysigt han har på den, även om hans nya favoritställe är på mina stolsdynor under köksbordet. Ja se katter...


4 kommentarer

Mamma

26 Aug 2010 11:51

Åh vilka fina bilder! Du har verkligen fått med allt jag vill se!

Duktig är du också som hunnit packa upp allt, det vet jag annars av erfarenhet kan vara lite jobbigt...

Nu vill jag få rapport om första joggingturen i Skara! ;)

Puss puss!

Ardente

26 Aug 2010 12:59

Eeeh... Jag ska bara hitta några bra joggingstråk först!

Har gått en hel del varenda dag. Skulle tippa på att det blivit en halvmil totalt vareviga dag. Man går liksom fram och tillbaka, för de ställen man ska till ligger väldigt utspritt!

Ann

29 Aug 2010 20:36

Vilken jättefin lägenhet ni bor i! Illidan ser ut att trivas som fisken i vattnet :) Lycka till med allt nu och jag kommer kika in här titt som tätt. Pussa på Illidan från mig! Kram, Ann.

Ardente

30 Aug 2010 18:21

Jag har gosat massvis med Illidan.

För att hålla honom nöjd går vi när vädret tillåter ut på promenader, och dessutom har vi tränat in en väldig massa tricks. Jag ska se om det inte går att filma så småningom.

Kommentera

Publiceras ej