Förberedelser

0kommentarer

Imorgon är det dags för högskoleprovet, jag körde precis igenom en DTK-del på 32 minuter. DTK stå för Diagram Tabeller och Kartor, tror jag i alla fall. Min slutledningsförmåga säger mig att så är fallet då allt som finns på den delen består av, ja just det, diagram, tabeller och kartor. Att det gick snabbt är bra, det betyder att jag minns hur man gör och att jag kommer att ha tid att gå tillbaka och mera noggrant räkna igenom de uppgifter som jag är osäker på. Sådant är guld värt.


Idag fick jag mitt efterlängtade påskägg av Lina! Det är gult med vita prickar och har en blå rosett runt sig. Alldeles fyllt med godis är det, och speciellt goda var Lindorchokladäggen. Ägget ska jag ta med mig imorgon till provet så att jag hinner ladda med snabb energi mellan delarna. Givetvis ska jag ta med mig frukt också, samt äta lunch däremellan, men snabbsocker är inte att förkasta när man måste vara pigg och alert. Gärna fokuserad också, givetvis. Det dumma ägget ville inte bli annat än ett enda stort blänk när jag försökte fota det ifrån sidan, den här vinkeln var den enda som gav med sig.

Som om påskägget inte var nog så hittade jag och Lina äntligen en väska till mig! Jag ville promt ha en väska som inte fick vara enfärgat svart. Inte heller fick den kosta över 500 kronor. Och den fick inte vara tråkig heller. Tuffa kriterier, minst sagt. Det jag har lagt märke till är att de flesta mainstreambutiker, nu tänker jag på Åhlens, Lindex, HM, skoaffärer med väskinslag, ja listan kan göras oändlig, har mer eller mindre samma utbud. Det är så fruktansvärt trist. Till sist begav vi oss ner mot gamla stan via drottninggatan och kikade in i lite mera färgstarka affärer, bland annat den där jag hittade min gargoilbyxor en gång i tiden. Efter lite tittande hade vi fastnat för två väskor, den ena svartvitranding och så den i bild. Vi hade ingen aning om vilken jag skulle välja att ta med mig hem, så jag gjorde det enda rätta. Jag ringde Gargoil.
Varför går kvinnor och shoppar med kvinnor utan att ta med sig Gargoil kan man fråga sig? Det är ju rent omöjligt. Han undrade detsamma men påpekade till sist att den här väskan, förutom att den var snygg i sig självt även skulle matcha min gargoilbyxor, och efter det var saken avgjord!
Tack Gargoil för att du åter igen hjälper mig hitta snygga saker.
Och tack Lina för att du orkar gå runt halva stan med mig och gå in i butiker som är tråkiga när vi bara kunde gått in i rätt butik ifrån början.

Långt inlägg ikväll.
Nu är det hög tid att sova, för imorgon är högskoleprovet som jag tidigare nämnt  och jag måste få min skönhetssömn så att säga. Anders hämtar oss halv åtta imorgon bitti, och den bilen tänker jag då rakt inte missa!

Kommentera

Publiceras ej