DWL-Comic är äntligen här!

1kommentarer

Äntligen äntligen är jag klar med den första stripen till mitt webcomicprojekt. Underbart känns det! Även om jag nu i efterhand sitter och stirrar mig blind på detaljer jag hade kunnat ändra, så måste man ju någonstans kunna sitta nöjd. Ursprungligen designade jag karaktärerna för att vara otroligt lättritade och enkla att färglägga. Det skulle gå fort. Under tiden som har gått har jag lyckats förbättra karaktärerna, lärt mig mera om deras personlighet och hur de skall ritas.

Huvudpersonen är Hazard, döpt efter lanföreningen i Haninge, Stockholm där jag deltagit och staffat, där jag lärt känna riktigt bra vänner, och spelat spel tills långt in på morgonen.
Nu antar jag att ni är nyfikna på webcomicen? För full storlek får ni gå in på mitt deviantartkonto som ni finner här.
Ett litet smakprov kan ni få redan här på bloggen.

 

 

1 kommentarer

Henrik

30 Apr 2010 20:43

I lol´d :)

Kommentera

Publiceras ej