Oops!

0kommentarer

Trupperna marcherade iland, fler och fler ubåtar dök upp ur djupen, flygsirenerna ljöd för fullt och de mullrande pansarvagnarna sköt iväg skott efter skott. Detta är anledningen till att jag glömde bort att skriva ett inlägg igår. Det var helt enkelt krig runt bordet i mitt vardagsrum! Där spelades nämligen Axis and Allies, eller som det även kallas, Tyskland förlorar, vilket helt enkelt är ett strategispel som mer eller mindre går ut på att återskapa andra världskriget. Det ryktas om att en spelar som vi känner till har lyckats vinna som Tyskland, men ingen har hitills kunnat konfirmera detta påstående.

Smått irriterad blev jag ändå på mig själv. Att jag glömde bort att skriva, när det var något jag bestämt mig för att göra i ett försök att få struktur. Det går ju att se det på ett sätt till, nämligen som en utmaning i att fortsätta köra på i de rutiner man har bestämt sig för, även då de rubbas för en stund. Det kan handla om vad som helst. Att sitta ner och plugga en halvtimma varje dag, att skriva ett inlägg, att inte äta godis. Det går att fortsätta med den goda vanan, men visst är det så mycket lättare att bara följa med, och börja slappa när något enklare alternativ dyker upp. Som att helt enkelt inte orka med att repetera. Eller skriva ett inlägg.

Men vem vill köra på Easy Mode?

Kommentera

Publiceras ej