Klinikbesök

0kommentarer

Mer eller mindre nyss hemkommen ifrån stallet och hästkliniken. En valack och ett sto skulle in, valacken på utredning och behandling, och stoet på slutbedömning.

Jag fick springa med båda hästarna, och böjprov gjordes på alla möjliga leder samt longera valacken. En syssla som visade sig vara en ren pina. Jag är absolut ingen expert på att longera över huvud taget. Mina kunskaper sträcker sig så långt som att jag kan få hästen att springa runt mig i en hyffsad cirkel, och har jag ett spö och inte är hes kan jag säkert få dem att trava och galoppera. Ni förstår kanske. Kunskaper utmärkta för voltige på leknivå, kanske. Valacken, en stor och tung fjording, ville ideligen ut på en större volt, han trivs verkligen inte på ett så litet böjt spår. Det kändes som om han gick rakt fram och nästan drog med sig mig. Alternativet var att han höll på att sakta av. Jag fick smacka och smälla med pisken bakom honom. Mycket pinsamt. Jag undrar vad veterinären tänkte!

Valacken skulle röntgas,  och stoet skulle på ultraljudsundersökning. En ultraljudsundersökning är säkert jättespännande - om man kan uttyda något ur det för mig helt meningslösa mönstret som ska vara insidan på ett hästben!

Nu tänker jag fortsätta hoppas hoppas hoppas på att jag kommer in på den andra antagningen. Jag vill få läsa mitt antagningsbesked och så ska det stå "antagen" eller "ANTAGEN" eller "Antagen". Det vore underbart.

Kommentera

Publiceras ej