Harpy

0kommentarer

Harpyjor heter det på svenska. Jag fick helt enkelt slå upp det på wikipedia. Harpy på engelska. De har funnits i urminnes tider inom olika mytologier. Gemensamt är att de är en slags mellanting mellan fågel och kvinna. I World of Warcraft finns de också, och det är främst därifrån som min bild av dem kommer. Jag har samtliga tre böcker som givits ut av Blizzard med teckningar, målningar och renderingar från spelen. De är en stor inspirationskälla, och bra att ha till hans om jag behöver titta närmare på proportioner, färgsättningar eller annat. I en av böckerna finns en harpy avbildad, och den har länge varit en av mina favoriter. Nu har jag äntligen lyckats med att rita en egen variant. Min förhoppning är att den ska färgläggas, även fast jag vet hur otroligt dålig jag är på att fortsätta arbeta på en bild. Jag ger upp halvvägs när jag inte kan teknikerna som behövs eller om det allmänt känns som att bilden blir menlös.
Den här får helt enkelt bara lov till att bli klar.

Kommentera

Publiceras ej