Kapitel 22 - Maskerad

0kommentarer

Det näst sista kapitlet blev visst klart det också, och ni kan läsa det här. Maskeradhoppningar alltså... Jag har så många roliga minnen från dessa! Mumiesången är autentisk, om man räknar med att så som jag skrivit ned den är så jag kommer ihåg den. Jag minns de som var utklädda till beduiner, till möss, till riddare, bananer i pyamas, Skönheten och Odjuret, cowboys, sjöjungfrur. Allt ni kan tänka er och lite till! Det är klart att det för oss tävlade var väldigt allvarligt, men jag minns också att dessa tävlingar var de roligaste att titta på och kanske de roligaste att vara med i. Det handlade mer om att ha roligt med vänner och hästarna och mindre om att vinna och bevisa något för någon annan. Tro inget annat. Taskiga tjejer vill inget annat än att den utsatta tjejen ska misslyckas.
 
Jävligt tråkigt för er att jag inte gjorde det. 
 

"Wow, snygg utklädnad!” utbrast jag imponerat. Welshponnyn var utklädd i gammaldags sadel med packning och med ett körhuvudlag. Matilda var iklädd en fantastisk gul prinsessklänning på pricken lik Belles i Skönheten och Odjuret och Maria var utklädd till Odjuret, och stod med det sydda huvudet under armen. Hon märkte att jag stirrade imponerat på det för hon ursäktade sig lite och konstaterade att det var lite väl varmt för att ha på sig det när de bara väntade.
”Och sikten är inte fantastisk måste jag säga. Jag tror jag hoppar utan det. Har du träffat vår pall förresten?”"

Jag har tyvärr inte tillgång till alla maskeradbilder jag vet ligger på min stationära just nu, så vi får hålla till godo med denna. Peter tog den här bilden under en familjehelg på Skutans Gård när gården fått besked om att den inte skulle säljas utan att vi istället skulle få hjälp. Hm. Det var fortfarande många turer fram och tillbaka, men gården finns faktiskt kvar, än idag! Nytt stall och ny värmestuga gör att den lär stå i många år till.
 
Ta nu och läsa min bok! Epilogen kommer ut senare idag.

Kommentera

Publiceras ej